10 June 2016

Despre kculture

Ne desfasuram activitatea la granita celor doua universuri aparent diferite: cel cultural si cel de business, incercand sa dam un sens si sa aplicam principii de business in activitatea culturala de diverse forme. kculture a aparut firesc pe un nivel de dezvoltare al consumatorului de act cultural si pe nevoia brandurilor comerciale de a comunica catre acest public din ce in ce mai sofisticat. kculture este un pionier al marketingului cultural in Romania.

De ce kculture: cum a aparut ideea si pozitionarea kculture

Drumul de la o idee la o/un afacere/brand/produs de succes trece obligatoriu prin etapa conceptului. Cu cat aceasta etapa este mai aproape de start cu atat pasii care urmeaza sunt mai siguri, avand o baza solida.Conceptualizarea ideii inca din fazele incipiente asigura un proces fluid si firesc, facand etapele ulterioare mult mai usor de parcurs.Pornind de la acest crez – un concept clar reprezinta o baza solida in constructia oricarui brand – aloc o atentie deosebita acestui modul din brand management.

Ce este kculture

Brandul de consultanta in domeniul marketingului cu focus pe cultura si brand management.Pornind de la convingerea ca un concept clar reprezinta o baza solida in constructia oricarui brand, in modul meu de lucru investesc mult timp in elaborarea unui concept puternic, unic, credibil care sa asigure brandului o plus-valoare pentru consumator si implicit pentru companie.In viziunea mea atributele conceptului enumerate mai sus sunt asigurate de:

  • Cunoasterea nevoii consumatorului (de produs sau servicii)
  • Cunoastrea capacitatii organizatiei de a acoperi nevoile identificate- oferta de produs sau serviciu
  • Cunoasterea competitiei pentru a genera elemente de unicitate
  • Crearea de argumentatie credibila in favoarea solutiei unice oferite- reason why-ul

De ce este kculture un brand unic? Are la baza niste valori care il fac de succes:

  • Rigoare in proces
  • Curiozitate si in consecinta: analiza in profunzime
  • Orientat catre rezultat
  • Perseverenta
  • Continuitate

Experienta acumulata prin expunerea la numeroase industrii constituie un avantaj in evaluarea diverselor situatii.
Ne desfasuram activitatea la granita celor doua universuri aparent diferite: cel cultural si cel de business, incercand sa dam un sens si sa aplicam principii de business in activitatea culturala de diverse forme. kculture a aparut firesc pe un nivel de dezvoltare al consumatorului de act cultura si pe nevoia brandurilor comerciale de a comunica catre acest public din ce in ce mai sofisticat. kculture este un pionier al marketingului cultural in Romania.

Cine este kculture

Viata fiecaruia dintre noi este marcata de intalnirile pe care le avem de-a lungul existentei noastre.Asa am pasit eu in universul marketingului. Am intalnit-o pe Theresia, care mi-a aratat calea. Si dupa doi ani de brand management – incepand de la trainee la product manager am plecat la Viena in Headquarter.Acolo l-am intalnit pe Georg. De la el am invatat sa ii intreb si sa ii ascult pe potentialii clienti si sa le transform nevoile in concepte si mai apoi in produse.In 2004 m-am intors la Bucuresti unde impreuna cu Liviu am inceput sa lucrez la maturizarea mea ca manager si mai apoi ca lider. Am devenit marketing manager al diviziei de detergenti si produse de curatat al Henkel Romania. Impreuna cu Gabi si cu echipa de product manageri am crescut pe rand fiecare brand- pas cu pas.In 2010, dupa 10 ani de Henkel, l-am intalnit pe Mihai care mi-a propus un proiect – Bergenbier. Analiza consumatorului, dezvoltarea de concepte noi, lansarea de noi produse, spoturi TV, analiza impactului asupra consumatorilor, brand tracking- totul la superlativ. Toate posibile cu o echipa frumoasa. Aproape 2 ani a durat.In februarie 2012 m-a sunat Constantin (pe care il intalnisem in urma cu 13 ani) si mi-a propus sa colaborez cu Festivalul International de Teatru de la Sibiu. Ce intalnire… Am intrat intr-o lume care mi-a schimbat viata.In 2013 am intalnit-o pe Chris, iar legatura cu managementul cultural a devenit fireasca.Pe scurt 16 ani de: marketing, management, leadership si multa inovatie: parteneriate intre branduri complementare, prima reclama live realizata in Romania, Aleea Celebritatilor din Sibiu, prima piesa de teatru jucata la 50 de m deasupra solului, prima conferinta de marketing cultural si multe altele.

Servicii oferite

Consultanta in domeniul marketing-ului  in general si a marketingului cultural, acoperind urmatoarele arii:
  • Dezvoltarea conceptuala brandului
  • Elaborarea strategiei de dezvoltare a brandului
  • Interactiunea brandului cu consumatorii – activitatea de cercetare a nevoilor consumatorilor
  • Inovatie in materie de produs si servicii
  • Elaborarea strategiei de comunicare
  • Evaluarea dezvoltarii brandului

Integrarea evenimentelor culturale in mixul de comunicare al brandurilor

  • Analizarea publicului tinta al brandului
  • Analizarea evenimentelor cu afinitate mare la publicul tinta al brandurilor
  • Analizarea posibilitatilor de comunicare prin intermediul evenimentelor selectate
  • Stabilirea evenimentelor prin intermediul carora brandul urmeaza sa comunice
  • Elaborarea planului de actiuni la fiecare eveniment in parte
  • Stabilirea mijloacelor de promovare a asocierii cu diversele evenimente culturale

Pentru cine am lucrat

In etapa corporatista a activitatii mele am dezvoltat sau am participat in mod direct la dezvoltarea multor branduri. Si aici as aminti doar cateva: Persil, Pur, Perwoll, Silan, Bref, Clin (toate din portofoliul Henkel); Bergenbier, Noroc, Staropramen, Beck’s (toate din portofoliul Bergenbier).In etapa extra-corporatista am asigurat consultanta pentru: Shopidoki.ro; International Leasing.Focusul in aceasta perioada a fost pe proiecte din domeniul cultural. Brandurile cu care am colaborat si inca mai colaborez: Festivalul International de Teatru de la Sibiu, Festivalul de Teatru Independent Undercloud, Compania de teatru Daya, Chris Simion Theater and More.Proiecte in care am fost implicat: La Strada, Corso (din portofoliul Macromex), Romcim, Multibat (din portofoliul Lafarge), brandul personal al Anei Maria Branza (multipla campioana la spada).