O promisiune dupa editia 2016 a Conferintei de Marketing Cultural

Au trecut doua saptamani de la Conferinta de Marketing Cultural “Arta imbratiseaza brandurile”. Timp suficient ca lucrurile sa se aseze, sa culeg feedback de la cei care au participat, iar euforia momentului sa nu-mi influenteze concluziile.

Invitatii, publicul, Hanul Gabroveni au facut din aceasta a doua editie un eveniment reusit. Decorul aranjat de Chris Simion-Mercurian a pus si el umarul la atmosfera creata – una de sufragerie culturala.

img_7276

In timp ce pe unii dintre invitati ii cunosteam personal demult si stiam “ce le poate pielea”, pe ceilalti i-am invitat pentru ca activitatea lor mi s-a parut extrem de interesanta si am considerat ca impartasirea experientei lor poate fi de ajutor. Iar feedback-ul primit de la cei care au fost in sala imi spune ca nu am gresit cu nimic.

Anda Becut si Vali Vasiloiu au venit cu date care au introdus publicul in acest mediu – al evenimentelor culturale. Evolutia cantitativa si calitativa a evenimentelor culturale a atras multe categorii de public in ultimii ani, insa cifrele de consum ne plaseaza inca la coada Europei. Si cum realitatea din Romania ma face de multe ori sa ma intreb daca voi mai prinde oare vremurile in care normalitatea (asa cum o inteleg eu in acest moment) va pune stapanire pe tara asta, dupa primul modul al conferintei am avut convingerea ca pe drumul pe care l-am ales in urma cu 4 ani – acela de a aplica principiile businessului exersat in anii de corporatii in domeniul culturii – nu ma voi plictisi.

In timp ce Anda si Vali au reusit sa ne treaca prin apa rece, punandu-ne fata in fata cu o realitate neplacuta, invitatii din urmatoarele doua module ne-au alimentat optimismul. Avem cu cine si cu ce sa devenim mai buni.

Daca pe Miruna si pe Chris le cunosc de mai multa vreme, Oana Marinescu si Alexandru Tomescu au insemnat un mare castig personal dupa aceasta conferinta. Oana are in spate o experienta vasta de comunicator si am vazut ca nu intamplator reprezinta unul dintre brandurile culturale foarte respectate din Romania – Festivalul Enescu. Alexandru, insa, artistul inainte de toate, ne-a aratat ca intalnirea cu oameni de calibru (si aici fac o reverenta in fata Anetei Bogdan) a adaugat talentului fara limite atribute greu de imaginat in urma cu unul sau doua decenii la un artist, dar atat de firesti la un brand cultural complex in anul 2016, asa cum este Alexandru Tomescu.

Am vazut pe scena de la Arcub branduri culturale construite pe cele mai rafinate principii de marketing: Festivalul Enescu, Anonimul, Undercloud si Grivita 53, si, nu in ultimul rand, Alexandru Tomescu.

Modulul dedicat marketerilor experimentati, celor care au facut deja pasul comunicarii prin cultura, a avut in Andrei Bortun un vorbitor in mare verva. Vlad Panait, Alecsandra Roman si Radu Batrinu au completat modulul 3. Staropramen, Philips, Flanco, ING sunt branduri care au comunicat in ultimul an prin intermediul evenimentelor culturale, iar experienta capatata le-a determinat sa isi permanentizeze prezenta in spatiul cultural. Atunci cand vorbitorii modulului 3 au discutat pe tema intensificarii prezentei brandurilor comerciale in cadrul evenimentelor culturale, cuvantul cel mai des folosit a fost “dialog”. Interesul pentru zona culturala si intelegerea fenomenului sunt hotaratoare atunci cand se ia decizia de implicare sau nu, iar toate aceste bariere pot fi depasite prin cunoastere reciproca.

Despre asta este Conferinta de Marketing Cultural: despre cunoastere reciproca, despre interactiune si impartasire a experientelor celor doua domenii – cultura si business.

La finalul celor sase ore de dialog am avut sentimentul ca s-au spus multe lucruri, dar ca a mai ramas ceva si pentru editia urmatoare, asa ca v-o promit. Final de octombrie 2017!

Mai am niste “multumescuri” de impartit:

Un multumesc lui
Un multumesc lui
Un multumesc lui
Un multumesc lui
Un multumesc lui
Un multumesc lui
Un multumesc lui