Sustinator al Culturii Romanesti – editia 2016

Descrierea proiectului

In anul 2016 cultura poate aseza o comunitate pe coordonate europene. Exemple: Sibiul prin Festivalul International de Teatru, Craiova prin Festivalul Shakespeare, Bucurestiul prin Festivalul Enescu. Tot ea poate salva monumente uitate, vezi cazul Castelului Bontida, sau poate modifica obisnuinte de viata ale anumitor comunitati, a se vedea miile de consumatori de cultura care isi iau vacanta pentru a vizita diverse evenimente precum TIFF, Anonimul sau Garana Jazz Festival.

Statul, prin lipsa unor politici culturale coerente, prin lipsa bugetelor multi-anuale, prin lipsa sprijinului acordat companiilor care sustin fenomene culturale, dovedeste ca nu a tinut pasul cu dezvoltarea „industriei culturale”.

In ciuda acestei realitati, mediul de afaceri privat nu ignora nevoia consumatorului, ci vine in intampinarea acestuia sustinand evenimente de exprimare artistica necesare evolutiei comunitatilor.

„Sustinator al Culturii Romanesti” este o distinctie care promoveaza membrii mediului de afaceri, respectiv brandurile comerciale care au inteles sa se implice si si-au pus amprenta pe dezvoltarea acestui sector atat de necesar – cultura – care in unele cazuri poate fi un motor de dezvoltare al comunitatilor locale.

Juriul

Aceasta distinctie, aflata la prima sa editie, reuneste in juriu personalitati de marca ale vietii culturale si de afaceri din spatiul romanesc.

Gilda Lazar – Head of Corporate Affairs & Communications pentru JTI Romania, Moldova si Bulgaria

Crenguta Rosu – Managing Partner DC Communication

Constantin Chiriac – Presedinte al Festivalului International de Teatru de la Sibiu, director general al Teatrului National “Radu Stanca” din Sibiu

Mihai Ghyka – Consultant Comercial, fost secretar de stat in Ministerul Culturii, avand in trecut multiple functii de conducere in doua companii multinationale de prestigiu: Bergenbier si Vodafone

Cui se adreseaza

Proiectul „Sustinator al Culturii Romanesti” se adreseaza tuturor companiilor care sustin cultura romaneasca prin investitii in evenimente, promovarea manifestarilor culturale ale diferitelor comunitati, se implica in comunitatile locale acordandu-le sprijin material sau de know-how pentru afirmarea identitatii culturale ale acestora.

Cum se poate obtine distinctia

Primul pas este completarea formularului de inscriere. Odata formularul completat, el va fi trimis, pana pe 30 septembrie a.c., la adresa de e-mail contact@kculture.ro sau la urmatoarea adresa postala: strada C.F. Robescu 8, sector 3, Bucuresti, #attn Tiberiu Mercurian.

Apoi, aplicatia urmeaza a fi jurizata, castigatorii urmand sa fie anuntati in cadrul celei de-a doua editii a Conferintei de Marketing Cultural care se va desfasura in data de 27 octombrie in sala mare a ARCUB-ului de la Hanul Gabroveni. Succes!